Veelgestelde vragen over Kamer.nl

De werking van de site

  1. Wat is Kamer.nl?

    Kamer.nl is een vraag en aanbod website voor (studenten)kamers. De website laat huurders en verhuurders in contact met elkaar komen. Verhuurders kunnen kamers aanbieden, huurders kunnen hier op reageren.

  2. Hoe werkt de site?

    Als je op zoekt bent naar een kamer kun je via snelzoeken of uitgebreid zoeken het aanbod van Kamer.nl bekijken. Heb je een kamer gezien waarin je geïnteresseerd bent dan kun je reageren door op de kamerpagina op de 'Reageren' knop te klikken. Volg daar de aanwijzigen in het reactieformulier.

    Wil je een kamer te huur aanbieden dan kan dat via 'kamer verhuren' in het menu. Ook kun je zoeken naar geschikte huurders via het menu-item 'huurder zoeken'.

    Zodra je je hebt ingeschreven en ingelogd bent op Kamer.nl vind je aan de linkerkant van de website (rechterkant op de homepage) je persoonlijke 'Mijn Kamer.nl'-menu. Hier vind je een overzicht van bewaarde en aangeboden kamers, links om je profiel te wijzigen en andere accountinstellingen.

  3. Hoe vind ik een kamer?

    Kamer.nl biedt de volgende manieren om je te helpen zo snel mogelijk een kamer te vinden:

    • De snelzoeker; snel zoeken op plaats en prijs
    • Uitgebreid zoeken; hier kun je alle alle zoekopties aanpassen
    • Email-alerts; als je een e-mail alert aanmaakt dan wordt je via e-mail op de hoogte gehouden van de nieuwste kamers.
    • RSS feeds; abonneer je op de RSS feed van een specifieke plaats om de nieuwste kamers via je RSS reader te ontvangen.
    • Oproep plaatsen; met een oproep ben je beter vindbaar voor verhuurders

  4. Hoe kan ik mij uitschrijven?

    Je kunt je uitschrijven op deze pagina. Door te klikken op 'Ja, schrijf me uit' zal je worden uitgeschreven.

    Let op: als je je uitschrijft dan vervalt je huidige abonnement, ontvang je geen e-mailalerts meer en je aangeboden kamers worden verwijderd.

Mijn aangeboden kamer(s)

  1. Hoe gaat het verder na mijn plaatsing?

    Je kamer is direct zichtbaar op kamer.nl en potentiele huurders kunnen reageren via ons reactiesysteem. Huurders die aangegeven hebben op zoek te zijn naar een kamer met bepaalde specificaties, waaraan uw kamer eventueel voldoet, krijgen een mail met daarin de melding dat er een interessante kamer is aangeboden.

  2. Hoe lang blijft de kamer op de site?

    De kamer blijft, zonder tegenbericht, 30 dagen op de site staan. Na deze 30 dagen ontvang je automatisch een bericht met de vraag of je de kamer weer wilt activeren. De kamer komt dan weer bovenaan te staan.

  3. Hoe kan ik de kamer wijzigen?

    Op de pagina Mijn aangeboden kamers kun je je aangeboden kamers wijzigen. Let op: het wijzigen van de kamer heeft geen gevolg voor de volgorde van de kamers en er gaat geen nieuwe mailing uit naar huurders.

  4. Hoe kan ik de kamer verwijderen?

    Op de pagina Mijn aangeboden kamers kun je je aangeboden kamers verwijderen.

  5. Hoe krijg ik reacties op mijn kamer?

    De ingeschreven leden van Kamer.nl hebben de mogelijkheid om te reageren op de kamer. Bij het ontvangen van een reactie krijg je een email (op het e-mailadres waarmee je je hebt geregistreerd) met de mededeling dat er een nieuwe reactie op je kamer is. Naar aanleiding van de binnengekomen reacties kan je het complete profiel van de potentiële huurder bekijken, huurders eventueel uitnodigen voor een gesprek en bijvoorbeeld laten weten of de kandidaat wel of niet in aanmerking komt voor de kamer.

Mijn verstuurde reactie(s)

  1. Wat gebeurt er met mijn reactie?

    Je reactie wordt verstuurd naar de verhuurder. De verhuurder van de kamer kan bij je reactie je profiel zien om te kijken of je aan de eisen voldoet. Daarna kan de verhuurder besluiten om via e-mail of telefoon contact met je op te nemen. De verhuurder is niet verplicht om te reageren op reacties.

  2. Wanneer kan ik een reactie terugverwachten?

    Nadat de verhuurder je reactie heeft ontvangen kan deze een e-mail sturen of telefonisch contact met je opnemen. Dit kan een aantal dagen duren. De verhuurder is niet verplicht om te reageren. Mocht je na een week nog niks gehoord hebben kan je altijd nog een keer een reactie versturen.

  3. Hoe krijg ik een reactie terug?

    Zodra de verhuurder van de kamer je reactie heeft onvangen kan deze besluiten om via e-mail een bericht terug te sturen of telefonisch contact op te nemen. Het kan een aantal dagen duren voordat je een reactie ontvangt. De verhuurder is niet verplicht om te reageren.

Veelgestelde vragen over huren

Huurcontracten

  1. Wat moet er allemaal in een huurcontract staan?

  2. Wat mag er niet in een huurcontract staan?

  3. Wat is het bijzondere aan een tijdelijk huurcontract?

  4. Wat gebeurt er als je geen huurcontract hebt?

Huurprijzen

  1. Hoe hoog mag de huur maximaal zijn?

  2. Welke extra kosten mag een verhuurder allemaal berekenen?

  3. Hoe vraag je een splitsing aan van je all-in huurprijs?

  4. Hoe hoog mag de kale huurprijs zijn?

  5. Wat kun je doen als de kale huurprijs te hoog is?

  6. Wanneer mag de kale huurprijs verhoogd worden?

  7. Hoe hoog mogen de servicekosten zijn?

  8. Wat kun je doen als de servicekosten te hoog zijn?

Huren en de gemeente

  1. Wat is zelfstandige woonruimte?

  2. Moet je je inschrijven bij de gemeente?

  3. Heb ik recht op huurtoeslag?

Onderhuur

  1. Is onderhuur toegestaan?

  2. Wat kan er gebeuren als je illegaal in onderhuur zit?

Onderhoud

  1. Wie doet wat aan onderhoud?

  2. Wat kun je doen als de verhuurder niet het noodzakelijke onderhoud doet?

Huuropzeggingen

  1. Mag de verhuurder zomaar de huur opzeggen?

  2. Op welke manier moet de verhuurder de huur opzeggen?

  3. Mag de huurder zomaar de huur opzeggen?

  4. Op welke manier moet de huurder de huur opzeggen?

  5. De verhuurder verkoopt het huis. En nu?

  6. Wat is een redelijke 'oprotpremie'?

Over Kamer.nl
Service
Populair
Populair
Populair
Laatste blogs